piątek, 25 maja 2012

Zupa z dyni piżmowej z mlekiem kokosowym i chili

Och! Pamiętam ten pierwszy raz! Pierwszy raz kiedy jadłam tą zupą -oczywiście. Nie wiem o czym wy myślicie?
Tak więc pierwszy raz jadłam u szwagra i muszę się przyznać, ze nigdy nie delektowałam się każda kolejną łyżką, tak jak wtedy. Poznałam smak aksamitu i jedwabnej nitki. Inaczej nie umiem tego opisać.

Niestety Sznupek nie podziela moich zachwytów, dla niego zupa bez mięsnej wkładki i kupy ziemniaków lub makaronu to popierdółka jakaś, a nie zupa.
Wcale mnie to nie martwi, będzie więcej dla mnie.No to zaczynamy-Zupka dla Sznupci:)

Zupa z dyni piżmowej z mlekiem kokosowym i chili





     Składniki:

1 dynia piżmowa
1 cebula
2 marchewki
2 ziemniaki
suszona kolendra (przyprawa)
czosnek
papryczka chili
sos sojowy
1/2 limonki
sol
cukier
masło
mleko kokosowe w puszce

Dynie,marchew,ziemniaki ,cebule i pół chili kroimy po japońsku czyli na "jakotako",wrzucamy do garnka, dodajemy masła ,kolendry i parę ząbków czosnku. Mieszamy przez parę minut.


Jak warzywka się ładnie podrumienią to zalewamy wodą przegotowaną.Wody tyle, aby pokryć warzywa.

Gotujemy na małym gazie, aż wszystko będzie miękkie i gotowe do zmiksowania.W międzyczasie robimy marynatę-parę lyzek sosu sojowego, chili, pół limonki i trochę cukru.Marynatę dodajemy przed miksowaniem.


Mamy już ugotowaną zupę ,marynata dodana, więc możemy miksować. Na koniec dodajemy mleczko kokosowe, około 1 puszki. Mleczka nie wolno za długo gotować, ani doprowadzać do wrzenia, bo traci na smaku.
Zupa gotowa. Najlepiej podawać z bagietką z pieca z masłem czosnkowym lub ziołowym.

Smacznego;)



9 komentarzy:

  1. mmmm.... wygląda mniam ;-)Momiś a czy dynia piżmowa to zwykła dynia czy nie?? tak za bardzo nie znam się na dyniach dlatego pytam :-(

    OdpowiedzUsuń
  2. tak jak widac na obrazku -bardzo podobna ,podobna tez w smaku i mozna zastapic zwykłą ,tylko wtedy dla tego słodkiego posmaku warto dodac słodkie ziemniaki-bataty..:)

    OdpowiedzUsuń
  3. takiego smaka mi narobiłaś że zamówiłąm sobie dynię z netu... mam nadzieję że jesio nie będzie za późno na wysiew ;-)) ojjj Momi Momi.....dzieki Tobie moje kubki smakowe znowu odżyją ;-)))

    OdpowiedzUsuń
  4. no to trzymam kciuki ,zeby wyrosla jak ta lala..:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zupa fantastyczna. Bardzo lubie dynie pizmowa w kazdej postaci.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czołem Smakowym Głodomorom!
    Gotowałem powyższą zupcię juz kilka razy i potwierdzam: Bomba bez kości! :-)
    Jacek Wąsowicz
    UK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witam serdecznie:) Zupka dyniowa dobra na wszystko:)

      Usuń
  7. Sznupciu, dzisiaj ugotowałam dyniową z tego przepisu i jest równie pyszna jak druga Twoja dyniowa "jesienny liść ", a wydaje się, że mniej pracy przy tej ! Pychotka :))) Na drugie- schab hindusa :)))
    Pozdrawiam cieplutko
    Plumeria

    OdpowiedzUsuń
  8. A wiesz, że od paru dni chodzi za mną schab HINDUSA..:-d Pozdrawiam Kochana:)

    OdpowiedzUsuń