czwartek, 23 kwietnia 2015

Moje potyczki z Facebookiem, czyli jak mi zablokowali profil w 3 sekundy

Dzień jak co dzień, rano szklanka wody z cytryną, śniadanie, kawa i kontakt ze światem, czyli szybki przegląd "fejsbuka", trzeba przecież być na bieżąco:)
Wchodzę na swój profil i nagle zostaje wylogowana, loguję się ponownie i wyświetla mi się informacja, że muszę zweryfikować z nimi swoje dane osobowe, a dokładnie swoje imię i nazwisko. Mogę to zrobić za pomocą dowodu osobistego, paszportu, czy też innego dokumentu ze zdjęciem. Może też być karta kredytowa, rachunek za gaz - ale łaskawcy - pomyślałam i szybko się wylogowałam, bo byłam pewna, że ktoś mi włamał się na konto, albo złapałam jakiegoś wirusa.
Po głębszych poszukiwaniach okazało się, że nie, jaki tam wirus czy haker z dalekiej Afryki? To Facebook sprawdza, losowo wybrane, konta osób, które mają dużą ilość subskrybentów na swoich "funpage". Przynajmniej tak się tłumaczy, bo ja dużej ilość nie mam - 2500 obserwujących , to dużo? Chyba nie, prawda? Nie ukrywałam też się pod jakimś wymyślnym nickiem "Tańcząca z Kangurami", czy coś podobnego. Konto zarejestrowane miałam pod swoim pierwszym i drugim imieniem, więc nie sądzę, żeby to wzbudzało podejrzenia, bo przecież tysiące ludzi ma w dowodzie Hanna Joanna, czy Tomasz Karol.  
Pracownicy Facebooka zapewniają, że zaraz po weryfikacji, która jest robiona ręcznie, dokumenty, też ręcznie są niszczone. Pouczają też, aby zakryć dane bankowe na karcie, czy pesel  w dowodzie.




W dobie photoshopa i elektronicznych podpisów nie szastam swoimi dokumentami na prawo i lewo, tym bardziej takimi gdzie widnieją moje dane i wzór podpisu i nie zamierzam dzielić się nimi z Facebookiem. Bo kim jest FaceBook, żeby wymagać odemnie okazaniem się dokumentu? To jest tylko i wyłącznie portal społecznościowy, taka większa siostra portalu randkowego czy forum podróżniczego. Dlaczego więc na siłę chcą zmusić nas do podawania swoich wszystkich danych osobowych? Dla naszego bezpieczeństwa, czy dla ich zysku? Wiadomo powszechnie, że robią z naszymi danymi co chcą, sprzedają nas na prawo i lewo, a łatwo się domyśleć, że dane osobowe potwierdzone będą więcej warte, niż takie bez gwarancji 100% prawdziwości.

Według mojego myślenia, można zablokować komuś konto, jak zrobił coś złego, złamał regulamin, ja tego nie zrobiłam i zanim zdecydowałam, czy chcę się zweryfikować , czy też nie, moja strona wyglądała tak:


 
  Profil "Sznupkowie w podróży" wyświetla się normalnie, ale nie mam do niego dostępu jako administrator, co jest jeszcze gorsze, bo nasi "Sznupkolubni" przyjaciele zwyczajnie pomyślą, że mi się znudziło prowadzenie strony. To mnie boli najbardziej.


              
                             
Sznupek się zdenerwował i jako zdjęcie weryfikacyjne wysłał zdjęcie kwiatka na łące, administracja podziękowała i kazała czekać na wynik weryfikacji, zastrzegając sobie, że jeżeli dokument ( kwiatek) który wysłałam będzie niewystarczający, to mogą poprosić o dodatkowe dokumenty. Od tamtej pory minęły trzy dni i żadnego kontaktu ze strony FB. Jak na ręczne sprawdzanie, strasznie długo im zajmuje stwierdzenie, że kwiatek na łące nie jest wystarczającym potwierdzeniem mojej tożsamości, nie sądzicie?
W między czasie szperałam trochę w necie i sam FB nie potrafi zająć stanowiska w tej sprawie, raz wysyła przeprosiny, że na skutek błędu wysłał żądanie weryfikacji od użytkowników KLIKNIJ TUTAJ.
Niestety w języku polskim mało znalazłam, jedynie wzmiankę na stronie DOBREPROGRAMY.PL 
oraz na ONECIE.PL  
Dobry artykuł jest też TUTAJ PO ANGIELSKU - sporo ciekawych opinii i komentarzy. Ludzie wypowiadają się , że czekają tygodniami na odblokokowanie konta, mimo, że wymagane dokumenty wysłali od ręki. FaceBook na swojej stronie podaje, że dokumentem może być karta z biblioteki czy rachunek za gaz, w praktyce okazuje się, że te dokumenty są niewystarczalne i domagają się wysłania następnych i następnych, koniecznie ze zdjęciem. W ten sposób są w stanie wyłudzić od nas wiele informacji.    
Z tego co czytała, weryfikacja trafia też na osoby , które nie prowadzą dodatkowych stron , czy grup pod swoim kontem, co tym bardziej poddaje w wątpliwość cel tych, niby, zabezpieczeń.
Założyłam nowe konto i liczę na to , że znów nie padnie na mnie, bo przecież to prawie jak dwa razy wygrać szóstkę w TOTKA.
Czuję się tak, jakby ktoś mnie obrabował, może zbyt dosadnie to ujmuję, ale jak to inaczej określić? Wszystkie moje zdjęcia, pełne cudnych komentarzy moich znajomych, wszystko zostało mi odebrane Zostały mi ukradzione, bo nie wiem gdzie są, nie mam do nich dostępu, dostęp ma złodziej.
Odzyskać moich znajomych nie będzie mi trudno, bo wiem jak się z nimi skontaktować.
Większy problem mam ze stroną "Sznupkowie w podróży", nie mam możliwości skontaktować się z tymi, którzy polubili nas na FaceBooku, mam nadzieję, że większość zajrzy wreszcie na Bloga i przeczyta co się stało, ale wiem też , że wiele osób towarzysz nam tylko na fb.

Jak widzicie, jest już nowa strona "Sznupków w podróży życia" , więc zachęcam do polubienia, staram się przekopiować tam zdjęcia, nadal trwa akcja " ODCHUDZAM SIĘ OD PONIEDZIAŁKU", już są nowe przepisy. Nadal będę pisała o naszej podróży przez życie. o Szkocji, o dalekich podróżach i o bliskich podróżach. To się nie zmieni! Liczymy na Was, że choć trochę się stęskniliście za nami i znajdziecie drogę do nas. Ciężko się odchudzać w pojedynkę, bez waszego wsparcia!



Mam też wielką prośbę do zaprzyjaźnionych blogerów, dajcie znać na swoich "fanpejdżach", że mamy nową stronę. Wiem, że mamy wspólnych znajomych i w ten sposób łatwiej będzie mi do nich dotrzeć. Kochani blogerzy, oddacie mi w ten sposób wielką przysługę! Dajcie też znać innym jak z nami zabawia się FACEBOOK, niech będą czujni, bo przecież każdemu może się to przytrafić. 

Pozdrawiam serdecznie i czekam na Was.... Sznupek też..:)       

    
  

 
   



         

34 komentarze:

  1. Ale porobili! Zaraz rozprzestrzenię wieści o nowym fanpage'u Sznupków u siebie. Mi na szczęście nie powinno grozić żadne blokowanie... przy moim kameralnym gronie... ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale chryja! Niesamowite jak FB potrafi swoją dziwną polityką napsuć ludziom nerwy ;/

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mam konta na FB, więc nie pomogę. Współczuję problemów!
    Pozdrawiam serdecznie!:-))

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałam tak kiedyś, na moim prywatnym koncie na Fb. Zmienili mi na imię i nazwisko. Usunelam profil i założyłam ponownie. Może tym razem mnie nie zablokują. Współczuję :(

    OdpowiedzUsuń
  5. BIDULKA -tyko dlaczego moja ulubiona blogerke to spotkalo !!!!!!sciskam mocno p.Gosia

    OdpowiedzUsuń
  6. Sznupcia- trochę mnie przeraziłaś- ale trzymam kciuki i wiesz, ze Jestem choć rzadziej....

    OdpowiedzUsuń
  7. FB jest coraz b. wkurzający. Ciągle próbuję obejść jego manipulacje ale coraz bardziej je utrudnia, by pokazywać co chce i komu chce. Ja "lajkuję" strony a on i tak mi nie pokazuje ich wpisów. Zrobiłam sobie grupy do przeglądania, żeby nie liczyć na jego subiektywne "aktualności", tylko oglądać wszystkie wpisy, to ostatnio się okazuje, że pokazał tylko kilkanaście wpisów i odesłał do "aktualności"

    Twojego bloga mam po prostu w "obserwowanych" a za FB chyba wkrótce podziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  8. Hej, niezbyt ładnie nazywać złodziejem kogoś, komu się najpierw wszystko podarowało ot tak. To tak jakbym dała przyjaciółce w prezencie kolczyki, a potem chodziła po mieście i krzyczała, że mi ukradła :)
    W regulaminie chyba stoi, że co się wrzuca na fejsa, to na własność fejsa przechodzi.
    Zdecydowanie trzymam się od nich z daleka, chociaż profil strony mam, ale co to za profil, pożal się Boże, na wrzucanie linków i ewentualne zaglądanie tam, gdzie konieczne logowanie - oczywiście własnego nazwiska i imienia fejsbookiem nie skalałam :) Nie wierzę, że mając tyle dostępnych danych pozostają uczciwi wobec swoich użytkowników.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale przecież możesz starać się powiązać jeden fanpage z drugim tylko musisz udowodnić im że jesteś jego autorką. Fb schodzi totalnie na psy...

    OdpowiedzUsuń
  10. Mi sie to przytrafilo kilka lat temu. Nie, nie mialam fanpage tylko zwykle konto. Tez chcieli dokumentow, nie wyslalam. Teraz mam fanpage i jakies konto udajace moje do niego na dokladke, z ktorego nie korzystam praktycznie, ale to nie powstrzymuje facebooka od prob wyludzania informacji, np. jaka szkole konczylas, gdzie jest twoje miejsce zamieszkania itp...

    OdpowiedzUsuń
  11. Facebookowi sie wydaje, ze rzadzi swiatem, juz paru znajomych narzekalo na to, ze facebook kaze im wysylac zdjecie dowodu tozsamosci. Do czego to podobne, tak naprawde, to jest tylko strona internetowa, nie zaden bank czy organizacja rzadowa!

    OdpowiedzUsuń
  12. A, to Ci historia ... Też sobie wymyślili żeby im dane podawać, a co oni bankiem są czy co ...

    Ale pewnie wiele ludzi się nabierze :(.

    Fajnie, że nie zrezygnowałaś i założyłaś nowego FP :).

    Moi znajomi dostali prośbę o pożyczkę od swojego kolegi, a że mają ze sobą cały czas kontakt zadzwonili do niego i okazało się, że nie chciał żadnych pieniędzy. Także trzeba uważać cały czas ...

    OdpowiedzUsuń
  13. Koszmar z tym fejsem, już nie można spać spokojnie.

    OdpowiedzUsuń
  14. SŁuchajcie, pomału wracam do żywych...:) i to dzięki Wam...jak to mówią - dobra plotka nie jest zła! Ludzie wracają w objęcia Sznupci..;-)
    Dziękuję za pomoc i miłe słowa..:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mi wczoraj również deaktywowali konto. Bez ostrzeżenia i jakichkolwiek informacji. Na jakiej podstawie?
    Teraz oczekują, że wyślę im skan dowodu. Niedoczekanie!
    Naprawde nie rozumiem jak można wyłaczyc konto, to tak jakby nic nie należało do ciebie. Przeciez na FB podanych jest tak nieprawdopodobnie duzo informacji osobistych!
    Wydaje mi się, że przyjdzie czas zrezygnować z tego typu usług i przenieść się gdzie indziej. Zaczyna mnie przerażać polityka FB, bo każde zdjecie tam zamieszczone nie nalezy juz do ciebie i każdy moze je użyć, podobnie jak zawartość. Czy to przypadkiem nie zaczyna przypominać swiata Georga Orwella?

    OdpowiedzUsuń
  16. jakiś je b niety ciu l z fejsa tez zablokowal mi konto chce dokumentów , takiego wała !!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Koszmar z tym Facebookiem. Wczoraj zablokował konto mi, przyjacióce i dwóm koleżankom. Oczekują na moje dane i twierdzą że robią to dla mojego bezpieczeństwa. Masakra jakaś. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. I do tego 2 razy musiałam to robić. Koszmar, muszę przestać używać takiego typu portali społecznościowych. Tym bardziej że robią to bez uprzedzenia...

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam :D
    Ja osobiście miałam tam samo tylko że ja nie mam zadnej popularnej grupy czy też strony jestem najzwyklejszym użytkownikiem facebooka.. Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  20. I mi się to właśnie przydarzyło... Niedoczekanie. Na szczęście mój profil był pustawy,ale to i tak niezła nauczka na przyszłość. Teraz juz nie wrzucę tam żadnego zdjęcia, zero wiadomości o mnie, koniec. Nie umieją uszanować? Będą tylko tracić. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. mój profil tez zablokował fb kaza dac dowód dane osobowe ostrzegam zadnych danych ! nie podawajcie już po zablokowaniu nie zakładam kolejnego konta koniec z fb ,fb straci klientów niedługo jak nk papa fb

    OdpowiedzUsuń
  22. Wczoraj dostałam taki sam prezent od FB..Do południa wszystko działało,a po południu...musimy zweryfikować pani konto.Proszę o przesłanie itd,itd...Tak po prostu,bez żadnego maila,żadnej informacji.Czemu..? dlaczego akurat ja,która konto ma tylko po to aby mieć kontakt ze znajomymi,którzy mieszkają daleko..:( znajomych miałam aż 35...Dla FB najwyraźniej to za mało i stwierdzili ,ze trzeba to sprawdzić..Masakra..Jestem tak samo zła,bo nawet jeśli założę drugie konto..znajomych znajdę..ale zdjęcia i te wszystkie fajne komentarze..Czuję ,że mnie okradli z mojej prywatności,zabrali coś dla mnie bardzo cennego...Czy tak to ma właśnie wyglądać..?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ni mi też tak zabrali konto dziś i co mam teraz nowe zakładać mia =łam tyle znaj ?

      Usuń
    2. Mi równiez zablokowali , konto znajomych mialam może z 20 konto załozyłam tylko po to bo była tam fajna gra i od czasu do czasu w wolnej chwili grałam raz mi zablokowali , ale jakimś cudem resetując hasło i odzyskując konto udało mi się je odblokować tym razem piszą mi tak :wygląda na to , że twoje imię i nazwisko nie jest prawdziwe itd itd fakt byłam zalogowana pod swoim pseudonimem zdrobnienie od imienia co dla znajomych było bardziej rozpoznawalne niż moje własne imię , ale nie te hieny z fb żądają moich danych , ale ja głupia nie jestem nic ode mnie nie dostana , ale takie pytanko czy jest jakaś szansa , że odblokują w końcu to konto , pisałam do nich tysiące razy , ale bez odzewu kiedyś coś tam wysłali , że przepraszają , że usterka i powróć do fb teraz klikam na pasek nic nie działa ciekawe czy można to zgłosić do wyższej instancji , czy to w ogóle coś da

      Usuń
  23. mojej siostrze też sie tak zrobiło co ma teraz zrobić?

    OdpowiedzUsuń
  24. mi to zrobili dzisiaj i chyba im wysle bo chce moje zdjecia odzyskac. a potem skoncze z tym. Aga

    OdpowiedzUsuń
  25. U mnie to samo, teraz się zastanawiam, jak to zrobić, żeby usunąć moje strony i założyć je od nowa, żeby się nie dublowały. To absurd jakiś, nie ma opcji, żebym im jakiekolwiek dokumenty wysłała. Pozdrawiam i życzę powodzenia.

    OdpowiedzUsuń
  26. Zadziwia mnie to ja ludzie nie rozumieją prostych zasad Facebooka. Maja za darmo portal społecznosciowy, nie postępują zgodnie z przeczytanym ( a no tak, nikt tego przecież nie czyta) regulaminem i na końcu jeszcze jak im zblokują konto za pogwałcenie regulaminu, to piszą te bzdury o tym jak zły facebook chce im zabrać tożsamość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka mądra jesteś, bo pewnie ty jedna z tych, którzy na fb swoje życie wszystkim pokazują. A takich fb nie blokuje, nie blokuje głupich ludzi. Blokuje mądrych, w których zauważy jakieś niebezpieczeństwo. Facebook to prywatna korporacja i wg prawa UE i prawa Polski nie ma prawa żądać dowodu tożsamości, tym bardziej jeśli jego serwery są zagraniczne. Administracja fb łamie prawo.

      Usuń
  27. Ode mnie też żądają weryfikacji tożsamości. Niedoczekanie ich. Już wcześniej coś im nie pasowało w moim nazwisku i kazali mi zmienić. Po iluś tam próbach zmieniłam na takie, które im przypasowało. Niestety kilka dni temu nagle im się odwidziało i znowu im moje dane nie pasują. Albo dowód tożsamości albo out. Wszystkie moje grupy tematyczne przepadły, komentarze, znajomi. Niech se fb nie myśli, że zdoła coś ode mnie wyłudzić. Lekki ból, ale widocznie tak musi być.
    APEL DO WSZYSTKICH: n i g d y nie podawajcie fb swoich prawdziwych danych. Dla własnego dobra.

    OdpowiedzUsuń
  28. Facebook , nie po raz pierwszy blokuje mnie i paradoksalnie podsyła mi rozwiązanie tych problemów poprzez wskazywanie programów antywirusowych ,których uruchomienie niczego nie zmienia, lecz zabiera mi czas na ich ściągniecie i instalację.

    W tej sytuacji powstaje pytanie : czy dalej warto współpracować z kimś , kto w ten sposób postępuje ? jakich ewentualnie szukać równoległych rozwiązań ? czy przenieść się na inny portal , a jeśli tak na który ?

    Chętnie wysłucham Waszą opinię na ten temat . Przy okazji cieszę się , że trafiłem na Waszego bloga , gdzie jest co poczytać. Gratuluje pomysłu i sposobu realizacji. Dokładniejszą lekturę Waszego bloga odkładam jednak na późniejszy , spokojniejszy czas.

    Gorąco pozdrawiam Michał Jarzyński


    OdpowiedzUsuń
  29. Witam Serdecznie minie też prosii o jakieś weryfikacje nic nie dam fałszywy świat .

    OdpowiedzUsuń
  30. Piszcie po angielsku do 'abuse@facebook.com' wykładając im niekompetencję warszafffki i podsyłając wszystkie dokumenty. U mnie zadziałało w 12h po 3 dniach walki z warszaffką.

    OdpowiedzUsuń