piątek, 30 maja 2014

Szybko, zdrowo i weekendowo, czyli sałatka z awokado i wędzonym kurczakiem




U mnie weekend pracowity, więc nie mamy ze Sznupkiem czasu na porządny obiad, dlatego przygotowałam nam coś na zimno, coś co można chwycić z lodówki zjeść na jednej nodze, coś co dostarczy nam wszystkich potrzebnych witamin, aby ten szalony weekend przeżyć. Próba generalna odbyła się dziś przy śniadaniu i wszystko zostało zaakceptowane przez Głównego Głodomora rodziny, zwanego na co dzień Panem Sznupkiem. Skoro Sznupek mówi, że dobre, to pewnie i wam będzie smakować. Dzisiaj przepis na sałatkę, po weekendzie będą przepisy na śledzie. Zapraszam:)



Składniki:(2-3 osoby)

1 udko wędzonego kurczaka
2 duże awokado
3 średnie pomidory
1/2 szklanki kukurydzy mrożonej
2 papryczki chili
czosnek
szczypiorek
pietruszka
bazylia
2 limonki
sól
pieprz
cukier


Wędzonego kurczaka obieramy z kości i kroimy w kostkę, awokado kroimy w plastry lub w kostkę, pestki nie wyrzucamy, papryczki drobno siekamy, ale pozbywamy się pestek, szczypiorek, pietruszkę i bazylię drobno siekamy, w tym bazylii dajemy tylko symbolicznie, kukurydzę zlewamy wrzątkiem i odcedzamy na sitku. Mieszamy wszystkie składniki i teraz robimy nasz sos. Wyciskamy sok z limonek, dodajemy cukier, sól, pieprz i dwa wyciśnięte ząbki czosnku, czekamy aż się składniki przegryzą i dodajemy do naszej sałatki. Delikatnie mieszamy, wkładamy pestki awokado i odstawiamy do lodówki. Pestki awokado zostawiamy w sałatce, aby nam nie siniała(ciemniała) nie jemy ich, ani nie połykamy w całości. Do sałatki nie dodajemy oliwy, bo awokado i kurczak ją odpowiednio natłuści. Smacznego:)        


5 komentarzy:

  1. Zrobiona,zjedzona:)
    ale bez pietruszki i bazyli- nie przepadam
    Salatka bardzo lekka, idealna na kolacyjke:)
    Holi

    OdpowiedzUsuń
  2. Ty to wiesz jak sprawić abym zaśliniła monitor ;D Sałatka będzie się dzisiaj robić :):)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sznupcia i znów mnie powaliłaś,pierwsze słysze,żeby pestkę awokado zostawić w sałatce....Ja zawsze awokado skrapiałam sokiem z limonki lub cytryny i zawsze awokado zachowywała jasny kolor.
    Papryczek chilli nie mam i tu znów problem,uzyje w proszku.Zrobie sałatkę jutro.Dziękuje za przepis,znów sama prostota.Aaaaa no i użyje zaś kukurydzy z puszki,bo nie mam mrożonej.
    Lenuś

    OdpowiedzUsuń
  4. "nie jemy ich, ani nie połykamy w całości"- w każdym poście Sznupcia przemyci dobry humor :)))))))
    A ja nie lubię awokado:( Ale zrobię sałatkę dla rodzinki, oczywiście spróbuję ja też tej bomby witaminowej !
    Plumeria

    OdpowiedzUsuń
  5. O jaki fajny przepis! Wędzonego kurczaka nie jadłam wieki. Ta sałatka zawiera wszystko co lubię!

    OdpowiedzUsuń